En liten prinsessa




Foto: Mari Eriksson


Jag fotar ju barn ibland och förra veckan fick jag en riktigt liten godbit framför linsen! Visst är hon söt. Hennes mamma är en kär vän. Jag var på dopet och tårarna bara skvalade när prästen pratade om att hon var älskad, efterlängtad och guds gåva. Jag har verkligen blivit otroligt blödig på senare år. Det är efter att jag fått barn. Jag är tex blivit hemskt flygrädd nu som jag aldrig varit förut. Det blev lite ohållbart att bo på andra sidan jorden och med släkt i alla olika hörn av världen med ett ständigt flängande i luften som följd.
I somras lyssnade jag på P1 i bilen och så spelade dom"I denna ljuva sommartid" och då började jag stor tjuta. Helt klart trafikosäker med sentimentala småbarnsföräldrar.

I also do some children photography sometimes and last week I had the honors of having this little gorgeous girl in front of the lens . Isn't she pretty. The older I get the more sentimental I become. I attended this little girls baptism and I couldn't help but cry when the priest started talking about how loved and eagerly awaited she was. I can't even listen to the news on the radio with out start crying sometimes!



Uppdatering: 13 februari 20:52
Se nu börjar jag nästan gråta igen när jag läser vad Helena på Spets och snor skriver i sin senaste post. Hon är alldeles för gullig den människan. Det är helt hennes egen förtjänst att hon har en sådan populär blog. Inte konstigt när man har ett sådant hem och skriver så att man får inkontinens (småbarns förälder ni vet).

56 kommentarer:

På Norrgården sa...

Vilken liten guldklimp! Blir ju alldels tårögd! Såna ögon! Du är fantastiskt duktig ppå att fotografera! Verkligen fina bilder! /Ida

Useful-Art sa...

Underbar!!

Johanna sa...

Åh så söt!!

Stämningsfullt sa...

Åh vilken sötnos!
Känner igen mig... Sen jag fick barn har jag också blivit rädd för allt möjligt! Ett tag var det faktiskt nästan för mycket! Men jag har blivit bättre :) Flygrädslan sitter dock i ....
Ha en trevlig kväll!
Kram.

Terri sa...

What a beautiful girl! Your blog is so lovely...the photos are dreamy!

www.meandmyhome.se sa...

Vilken söting!! Och fina foton såklart... :)
Känner igen det där med sentimentaliteten och blödigheten... sedan Lovan kom exploderade det! Det hör nog helt enkelt till! ;)

SKATAN sa...

Skriver så man får inkontinens? Härligt med ärliga människor :)

/Småbarnsmamma tillika skata

Jes/Vita villa vila sa...

Verkligen ljuvlig - både barn & bild :)

Förstår dig precis...här har det också blivit extremt tårdrypande sedan lillen kom till världen. Tänk vad de påverkar oss & visar vad som är viktigt här i livet, våra små troll!

Kram Jes

Tone Elisabeth sa...

Leste om deg i Rom123, men har allerede vært innnom bloggen din mange ganger før :) Kjempefin artikkel og nydelig hjem du har!

MormorRuthsAnn sa...

Vilken vackert tagen bild!! Wow, du är verkligen duktig på det där! Känner igen mig...gråter för allt.

Tack för att få titta på proffsiga foton...någon att försöka ta efter när man fotar lite här hemma. Antar att det handlar mycket om vad man har för ljus runt omkring. Inte sant?
Må gott!
Ann

Linda sa...

OH what a cutie! I even sometimes cry at comercials on TV!
Cheers Linda

Tone Elisabeth sa...

Takk for hilsen :)
Nei, portrettbildene er nieser og nevøer og øvrig familie. Vi venter vårt første barn i april! Vi gleder oss!

Viktoria sa...

Så himla söt!

Ha en underbar alla hjärtans dag!

linnea-maria sa...

Vilken liten skönhet! Jättefina foton. Jag kan säga att jag är en helt annan människa sedan jag fick barn, det är så omvälvande att få barn. Ha en riktigt trevlig alla hjärtans dag. En säck med kramar från /linnea-maria

Elzie sa...

Vänta bara. Det blir värre och värre med det där ju äldre du blir!!! Det var väl uppmuntrande *s*?

Vilken otroligt go unge. Ögonen är ju helt enorma på henne.

Hoppas du har en bra Alla Hjärtans Dag.
Kram Elzie

Lyckans Hem sa...

Jag är precis lika sentimental jag! Blev det också efter man fick barn ;) Under´bar liten tjej!

birgi sa...

Vilken söt liten sockersmula!
Det där med sentimental skriver jag under på. Jag klarar inte längre av att se vilka filmer som helst och tårarna är nära när barnen sjunger en sång osv ...
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

mado&co sa...

Ooooh! She's so cute!

BO sa...

Hei Mari! Kjempefin repotasje frå heimen din i rom123! Kjekt og ei æra å få komme på samme side som deg i samme blad!
Nydelige ungar og skjønne navn. Nydelig lita jente du hadde fotografert her også!
Ha ein kjekke dag!

Mys liv och hem sa...

Vilken underbar liten tjej!Jag blir också mer och mer "blödig" men det ser jag som nåt väldigt positivt...känslorna lever och det påverkas helt klart av att ha fått barn.Ha en fin alla hjärtans dag fast nu är det ju kväll iofs ;)

johanna sa...

Hej goding...skickar massor av kramar till er på hjärtans dag..kraaam!!!!Tycker så mycket om dig=) Ska bli så roligt o träffa din familj=)

etthusivitt sa...

Underbart söt liten tjej! Håller med om det där att bli blödig sen jag fick barn. Och jag tror att det ökades på ytterligare med andra barnet... Undrar hur blödig man blir om man skaffar ännu fler barn? Då kan man väl knappt gå ut utan att börja gråta. INNAN jag fick barn kunde jag gråta för att en farbror hade en tröja med hundar på som hans fru hade stickat. Så du förstår ju nivån nu... Nu ska jag in och läsa Helenas blogg. Och gråta lite. Hoppas att du haft en mysig alla hjärtans dag.Kram, Anette

En inredoholic sa...

Men så vacker.. så söt! Sagolik liten prinsessa! Och dina bilder är fantastiska..

Har du en systemkamera? Får jag fråga vilken? Mina bilder får jag alltid ta i dagsljus annars är det kört :)

Kram
Jannice

Mamma Millan sa...

Wow,, vilka underbara bilder...o vilken söt "liten"..fin blogg, den har jag ju helt missat!!!

Välkommen in till mig, har nog lite smarriga cup cakes över att bjussa på...Kram Mamma Millan<3

Körsbärsgården sa...

Vilka vackra blider! Du har verkligen fångat ögonblicket.

Önskar Dig en skön helg! Kram från Karin i solig Körsbärsgård.

marie sa...

Tänk att jag känner igen mig precis, så blödig så att det nästan är pinsamt.Det är väl hormonerna som fått sig en knäck! Klarar inte av när det blir högtidligt, när jag ser nåt rart på tv mm. Åh vilken bölmaja jag är!! Men din lilla prinsessa är väl det sötaste....kul att det är du som tagit dessa fantastiska bilder.
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

vilken liten snuttetass! jag är också blödigare sen jag fått barn, när ja läser om när någon anna blivit rörd som nu med ditt inlägg får jag också en tår i ögat...man stannar liksom upp och hinner se livet här och nu, och då hinner man känna...eller nåt. varm kram lotten

Lyck-Annas sa...

Visst är det underbart med alla härliga barn som finns ibland oss!

Spets och snor sa...

Hej Mari! Vad kul att du nämner mig igen! Jag kommer så väl ihåg ditt första inlägg om mig ... det är sånt som betyder mycket för en. Vilket gulligt barn du visar så fina kort på. kram kram

Lisbeth sa...

Åhhh alledeles nydelig! Helt eget uttrykk i de barneøynene som du har klart å fange. Måtte bare kommentere de vakre bildene på din skjønne blogg. Velkommen skal du være på besøk hos meg. Ha en super helg
Lisbeth

Designtjejen sa...

Vilka jätte fina kort! Vad duktig du är!

White Season sa...

Vackra kort, och en väldigt inspirerande blogg. Bloggen nedan du visar från Australien var ju helt otrolig, hm... Trevlig helg, Kram Malin

My little footprints sa...

Åh.. For en søt liten jente! Et skikkelig sjarmtroll ;)
Ønsker deg en fortsatt fin helg!
Klem fra Beth

Anneli sa...

Vilken sötnos:)
Jag tror inte man behöver ha barn för att bli "blödig" jag tor det kommer med åldern. Jag blir tårmild över det mesta nuförtiden, det brände till i ögat när jag såg fröken sötnos till exempel. Men du, ha inte radion på när du kör bil snälla, vi vill ju inte att du ska råka ut för något.

Ha det gott!

Minnelita sa...

Kjempefine bilder av den lille jenta. Skikkelige blinkskudd det der. Jeg brukte å storgråte i bryllup og dåp og for det meste, men etter at jeg begynte å fotografere i sånne anledninger måtte jeg bare skjerpe meg, så jeg har blitt bedre på å holde på tårene.. Men det er ikke lett altså. Koselig blogg.

Mia sa...

Åh, vilken sötnos!
Ha det bra, kram Mia

Ruffa sa...

vilken sötis!! Du är bara helt kanon på att fota, och fånga ögonblicket! Njuter av dina bilder!
kram/ruffa

Jes/Vita villa vila sa...

Kikar in & säger hej innan jag går :) *ler* åt vackra bilderna - såå fina!

Kram/Jes

me and alice sa...

Håller fullständigt med dig. Är precis lika blödig. Har inget minne av att det var så före man fick barn...
Verkligen söt den lilla flickan!
Du är verkligen duktig på att fotografera.
kram Susanne

migoalice sa...

Hej och hååå, vilken underbar liten flicka. Såå söt!

Jag känner igen mig i det du skriver om flygrädsla efter man fått barn...Jag var inte ett dugg rädd för att flyga innan jag fick barn. Det har dock blivit värre efter varje barn jag fått, så nu efter 4 stycken så vågar jag nog inte flyga överhuvudtaget :-).

Är det ok att jag länkar dig, hit vill jag komma tillbaka igen.

Kram Melinda

Himmelbit sa...

Åhh vilken söt liten tjej! Jättefina foton - vad duktig du är!

Ha en toppendag!

Minnelita sa...

Hei. Leste om deg og ditt hjem i Rom123 i dag. Kjempefin reportasje. Grattis;D Liker de industrielle innslagene;D

Makalösa Malin sa...

Hejhej! Fantasstiska söta bilder! Härligt!Tack för titten hos dig, hit återkommer jag mer än gärna vetja!;-)
Kramelidam Malin

Tidsmästarinnan sa...

Helt ljuvliga bilder på både små människor och vackra ting!

Jojomensan, jag är likadan som du nuförtiden, det började nog vid första graviditeten, tårarna skvalar hur lätt som helst...
Glada hälsningar,
S.

Hannas form sa...

Hallå där!
Hoppas allt är bra med dig! Så DUKTIG fotograf du är...bilderna är underbara...jag älskar att fota barn, dom är så naturliga.

Ha det gott så hörs vi!

KRAM
Hanna

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken goding! Bilderna är underbara, presis som vanligt ;) KRAM!

Géraldine sa...

just a few words to tell you about this : http://blog.bientotdemain.com/index.php/2008/02/20/424-ready-made-caroline-slotte
When I saw it, i thougt you might love it !

me and alice sa...

Hej Mari! Tack för kommentaren. Visst är det fint med gammalt fattigmanssilver i lagom dos. Var på så mysigt afternoon tea party i går...
Ha en bra helg!
kram Susanne

saramedflera sa...

Fiiiin blogg och söööt bebis, tack för all inspiration.Har precis börjat blogga själv, saramedflera.blogspot.com

IRENE sa...

You have certainly made her feel very comfortable and welcome. Bravo!

les fifoles sa...

These two pictures are superb! I'm the same than you. Sometimes I accompany my children to see a cartoon and I'm the only one to cry in the whole movie theater..Mari, your blog is beautiful, do you mind if I add a link to "an angel at table" in my favorite blogs's list?
Have a good evening. Anne

Sessan&Prinsessan sa...

Vilka underbart vackra foton på en vacker prinsessa självklart ;0)
Barn medför sentimentala föräldrar, jag är en otroligt blödig mamma efter att ha vart tvungen att vänta 15,5 år för att få mitt andra barn.

Jag kan bara nämna att jag såg du hade musik på bloggen, höjde volymen & här svider tårarna till musiken av Josh Groban...

Tack för en underbar blogg, har tittat in många gånger & nu var jag tvungen att lägga kvar ett spår.

Glad Påsk
Sessan i Oslo

knittingiris sa...

Yes! I cry when I read Christmas stories or sing Christmas songs to our children.
Also, whenever I see an ambulance or firetruck driving down the road with its' lights flashing, or an emergency helicopter whisking some one off to the hospital, I find myself nearly shedding a few tears, and say a little prayer for whomever is inside.

Mandy sa...

Vilken sötnos & vilken härlig blogg!
Haha, har också blivit bra mkt "blödigare" sen jag fick min son..:)

mandyyy.blogg.se

Matilda sa...

Hej!
Vilka underbara porträtt på det söta barnet. Mycket härligt ljus och fin komposition. Underbara foton helt enkelt.

Mvh Matilda

ed sa...

情趣,情趣,情趣,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣精品,情趣精品,情趣精品,情趣玩具,情趣玩具,情趣玩具,情趣禮物,情趣禮物,情趣禮物,情趣,情趣,情趣,情趣用品,情趣用品,情趣用品,視訊美女,視訊美女,視訊美女,情趣,情趣,情趣,情趣商品,情趣商品,情趣商品,情趣商品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,情趣,情趣

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...