Inspirerande blogg













En av dom mest inspirerande bloggarna som jag hittat är denna australienska blogg. Det är den talangfulla konstnären Cathy Penton som har bloggen Simple Things Small joys.
Hon delar min kärlek till gamla ting och det ser man i hennes lilla med otroligt smakfullt inredda hus. Hon bor i soliga Queensland i Australien. Det är extra roligt att hon är från Australien för det landet kommer alltid att ha en speciellt plats i mitt hjärta. Där föddes mina söner och den tid vi hade där var så underbar!
Hennes kreativa arbetsrum är bland det vackraste jag sett! Njut av Cathys vackra hus.


One of the most beautiful blogs I've ever come across is Cathy Pentons's Simple Things Small joys. She is a talented artist designer from Queensland in sunny Australia. Her house is small but furnished in a way that makes angels sing! Here you can see a lot of pictures of her fantastic study. It is especially fun that she comes from Australia because that country will always have a special place in my heart. That's were I had my too children Milo and Misha. Enjoy!

30 kommentarer:

Annika sa...

Fina bilder! Verkligen ett speciellt hem! Det känns så harmoniskt! Jag gillar också gamla möbler, men blandar gärna upp dem med nya.

Sussie sa...

hej oj så fina bilder..det är fint med gamla saker..man blir helt sjuk vill ju ha så mycket:)Kram Sussie

Hem & Lyckas Mia sa...

Håller med dig, gillar hennes blogg skarpt! kram

Cathy Louise sa...

Thank you so much for writing such lovely things about my blog... That is so sweet of you... Your down under friend Cathy xx

Moderncountry sa...

Ja Cathy gjør det fantastisk! Har nytt bloggen hennes en god stund nå og blitt like mye inspirert som deg. I tillegg er hun verdens koseligste :)

Aina

Linnestinalund sa...

Verkligen inspirerande bilder i min smak! Tack för bloggtipset!

SKATAN sa...

Underbara bilder! Jag måste direkt besöka bloggen...

Trevlig helg.

/Skatan

PS - din går inte av för hackor den heller : )

inkivääri sa...

How beautiful pictures! Thanks for the tip, I'll go visit her blog right away :)

birgi sa...

Vilket bra tips, fina mysiga bilder!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Inredningsfanatiker sa...

Hejsan!
Det är bara lilla jag som är här och kikar runt på din vackra blogg! Jag håller verkligen med om Cathys blogg den är helt ljuvlig!Ha en go söndagskväll!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Mamma Millan sa...

wooow såå fint..men det har jag säkert redan sagt!!!

Fru A sa...

Det är alltid kul med lite bloggtips!

MormorRuthsAnn sa...

Hej!
Vilka underbara bilder, gick direkt till hennes sida och även dit hon säljer saker...även de var mitt i blink....

Har varit runt på din sida och när jag hamnade på din trädgård så såg jag att du var inne på att skaffa ett lusthus. Just det lusthuset har vi i vår trädgård. Vi är jättenöjda med det, det kan jag rekommendera varmt...han som sålde det är en härlig farbror. Det kommer bilder på mitt lusthus lite längre fram...
Hoppas att det är ok att jag länkar till din blogg? Dina bilder och ditt hem är så vackert!

Hälsningar från en ny i bloggvärlden, Ann

ps: var tvungen att länka till Cathy Pentons blogg också...den var ju bara så fin.

lottens vita och gröna sa...

halloj! jag har oxå hittat denna förtjusande blogg! underbara bilder! kram lotten

Evelinas hus sa...

Jösses vilket underbart rum! Jag måste titta mer på hennes sida, tack för tipset.
Jag ser så mycket fram emot att träffa dig.
Ha en bra dag.
Kram Caroline

My little footprints sa...

Hei!
Ja jeg er enig med deg, bloggen hennes er kjempefin! Så utrolig mye inspirerende! Jeg er titt og ofte innom henne for å kikke! ;)
Ønsker deg en fortsatt god mandagskveld!
Klem fra Beth

Tema sa...

I've just "met" this beautiful blog and I agree with you, it's one of the sweetest and cutest of the blogs I've ever seen

Spets och snor sa...

Jag skriver om dig på min blogg idag. Har även lånat en av dina fina bilder. Hoppas du tycker det är ok? Annars tar jag bort det. kram Helena

Hemma på Landet sa...

Otroligt finr hem.:-)

Hemma på Landet sa...

´Äsch FINT...såklart!:-D

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!
Jätte vackert hem. Tack för det tipset!

Kram Anna

Maja sa...

Har tittat en bra stund i din blogg nu. Åh så många härliga bilder! Du hamnar genast bland mina favoriter :)

Karin Krut sa...

Hej! Jag hittade precis hit till din blogg. Vilken härlig vacker blogg du har med vackra bilder :) Jag har surfat runt lite och jag måste erkänna att jag lyssnar på musik som du gör :) Väldigt intensivt och mycket just nu går James Blunts nya på repeat hela dagarna här hemma :)
Ha en skön vecka
Kram karin

En inredoholic sa...

Det kan jag verkligen hålla med om. Fantastiska bilder!

Ha en go onsdag!

Jannice

Laeriss sa...

De très jolies photos romantiques ! Merci de nous les faire partager. A très bientôt !

Betty sa...

So wonderfull pictures of nice corners. I wish I would own some of these pieces ;-)

Nice greetings from Vienna
Betty

Camilla Floweret sa...

Ett vilsamt hem hon har konstnärinnan, sett ditt hem i någon tidning och via en blogg av decor8 och roligt att äntligen hitta din egen blogg.

Nyligen husägare med allt det innebär och har fått ett nystartat intresse för inredning.
Tack för inspirationen.

Kära Stina sa...

Å va kul att du visade bloggen från Australien för den gav mig verkligen inspiration! Nu vet jag äntligen vad det blir på den tomma väggen ovanför sängen; en knoppbräda som hennes, där man kan hänga spegel, vacker sjal osv.. har länge gått och grunnat på vad jag ska sätta upp där men nu var den saken löst! :) Kul också med lite kontraster där slitet trä bryter av mot det vita och "tuffar" till det. Vad jag babblar! Så otroligt vackra bilder du tar förresten! Vill verkligen lära mig att bli duktig på att fotografera och funderar på vilken kamera man bör satsa (utöver en massa träning så klart!) Ha en bra dag! /Vänliga hälsn Kerstin

Kate sa...

so beautiful! Thank you so much for sharing it, I love finding new blogs :)

ed sa...

情趣用品,情趣,情色,成人,A片,自拍,情趣用品,情趣,色情,成人影片,色情影片,免費A片,情趣用品,情趣,成人網站,A片下載,日本AV,做愛,情趣用品,情趣,美女交友,A片,辣妹視訊,情色視訊,情趣用品,情趣,色情聊天室,聊天室,AV,成人電影,A片情色,A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,免費A片,A片下載,情色A片,哈啦聊天室,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費視訊聊天,上班族聊天室,080中部人聊天室,視訊聊天室,視訊聊天,成人聊天室,一夜情聊天室,辣妹視訊,情色視訊,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,自拍

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...