Köksträdgården














Foto: Mari Eriksson



Nu ser jag framemot vårsådden 2015. Jag har nästan köpt alla mina fröer redan. Rödbetor, mangold, gul och rödlök, potatis, bönor, ärtor och mycket mycket mer. Allt blandat med tagetes, ringblommor och sömntuta i en salig röra. Projektet för i år är att jag skall gräva ur gångarna och ha på stenmjöl. Nästa helg skall jag hämta hästskit hos min favorit bonde! Jag brukar hämta ca 70 säckar på vårarna och det brukar räcka hela odlingsåret! Jag ser nu också fram emot trädgårdsmässan i Älvsjö man kan alltid hitta lite fler fröer och dahlior och pioner brukar jag fynda där. Jag hoppas att man kanske kan träffa lite bloggfolk någon som vet om det vankas någon blogg träff tipsa gärna!!!






Allt gott Mari


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...