Det jag njuter av just nu i min trädgård

 

 'Ballet skirt'


 'Propertius'


 'Propertius'


 'Kajsa'


 'Columella'


  'Brunette'


'Macropetala'


Foto: Mari Eriksson



Vad njuter ni mest av i trädgården just nu? Jag har precis upptäckt alpklematis släktet och har nu under något år satt flera stycken så dom är ganska små ännu men dom lovar storheter. Dom är härdiga och tåliga, dom blommar tidigt och kan bli riktigt stora det gillar jag som har stor yta att fylla. Dom söta klockliknande blommorna  blommar i pastelliga färger i maj-juni. På hösten får dom dekorativa fröställningar och det behövs ingen beskärning vad mer kan du begära. Jag har planterat flera av dom vid norrväggen och dom blommar så glatt, även i äppelträd och i rosor och på bågar som jag tillverkar själv av armeringsjärn.
 
Allt gott!
 
Mari

5 kommentarer:

Inger sa...

Jag kan lova dig att de blir stora, jättestora.
Kram

Inger sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
marieke nolsen sa...

Wat heb je veel verschillende Clematissen, erg mooi. Succes met je open dag.

Groet

Marieke Nolsen.

Linda Walker sa...

Your flowers are lovely! I don't have much of a green thumb but I would love to learn! Your garden is beautiful!
Linda
mysewwhatblog

Bonnies kolonihave sa...

Sikke en fantastisk smuk have. Så harmonisk og skøn. Elsker dine kombinationer. Gode sammensætninger, der giver en smuk helhed. En drømmehave. Jeg glæder mig til at følge din blog og lade mig inspirere.
Mange hilsner
Bonnie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...